Pro zájemce
Zápisy a předškoličky
Proč právě naše škola?
Možnost odebírat svačiny i obědy ve škole – podpora OÚ Rasošky.
Možnost docházet do ŠD až do 5.ročníku školní docházky.
Mnoho kulturních i zájmových akcí během školního roku.
Podpora osobního růstu, schopností a sebepoznání – aktivity, vedoucí role, role podřízeného, mentorství.
Funkční Školní poradenské pracoviště.
Vkusné, moderní a podnětné prostředí zmodernizované základní i mateřské školy.

Na co se zaměřujeme
Cílená příprava žáků
Rozvoj osobnostních dovedností – spolupráce, podpora, empatie. Respekt a tolerance rozdílů.
Plavání a bruslení přes zimní období.
Prostor na modelování správného chování – vzory nejen učitelé, ale i kuchařky, uklízečky, asistenti, školník – možná pomoc.
Propojení s praxí
Různorodost výukových metod – pomůcky pro změnu metody na dosah.
Vybavenost interaktivními tabulemi ve všech třídách MŠ i ZŠ.
Kroužky v odpoledních hodinách, aby žáci nemuseli dojíždět mimo obec.
Odbornost a plná vzdělanost všech pedagogických pracovníků.
Funkční, moderní počítačová učebna.
Výuka psaní všema deseti pro zájemce v rámci Informatiky.
Počítačová učebna
Prostor ZŠ
Hřiště ZŠ
Školní družina
Individuální přístup
Individuální pozornost každému žáku.
Pedagogové i ostatní personál znají žáky od 6 – 11 let, znají jejich sílu i slabost, malý kolektiv.
Silné komunitní prostředí – práce v různých věkových skupinách, pomoc mladším, vrstevnické hodnocení, schopnost se prosadit.
Flexibilita ve výuce – rychlá reakce na potřeby žáků, výuka na zahradě, možnost změny prostředí, přizpůsobení se počasí, podmínkám.
Lepší vztahy mezi učiteli a žáky – větší interakce na denní bázi.
Pružné vyučovací hodiny podle potřeby žáků, probírané látky, pedagogů.
Co děláme jinak?
Naše škola přináší nový přístup k vzdělávání, který staví na flexibilitě a individualizaci. Jako první bod důraz klade na flexibilitu ve výuce, což znamená rychlou reakci na potřeby žáků. Umožňujeme výuku v různých prostředích, včetně zahrady, a přizpůsobujeme se počasí a aktuálním podmínkám.
Další inovativní prvek je trávení přestávek ve venkovním prostředí. Naše žáci mají nadstandardně dlouhou přestávku, která jim poskytuje dostatek odpočinku. Tato delší pauza je vyvážena prodlouženou celkovou dobou výuky.
Ve škole také nabízíme pružné vyučovací hodiny podle potřeb žáků a probírané látky. Naši pedagogové a personál jsou dobře obeznámeni s žáky ve věku od 6 do 11 let, což umožňuje osobnější a individualizovaný přístup k výuce.
Silné komunitní prostředí je dalším důležitým prvkem naší školy. Pracujeme v různých věkových skupinách, což podporuje solidaritu a empatii. Mladší žáci získávají pomoc od starších, a navzájem se hodnotíme ve vrstevnickém prostředí, což posiluje schopnost se prosadit a rozvíjí sociální dovednosti.
Rovněž podporujeme osobní růst, schopnosti a sebepoznání našich žáků. Nabízíme různé aktivity, ve kterých mohou získávat vedoucí role, nebo naopak zastávat role podřízených. Mentorství je součástí naší školy, která klade důraz na rozvoj osobnostních dovedností, spolupráci, podporu, empatii, respekt a toleranci k rozdílům.
Máme také prostor pro modelování správného chování. Naši žáci mají vzory nejen ve svých učitelích, ale i ve školních zaměstnancích, jako jsou kuchařky, uklízečky, asistenti a školník, kteří jsou vždy připraveni pomoci.
V naší škole je také možnost docházet do školní družiny až do 5. ročníku školní docházky. V neposlední řadě jsou všechny třídy mateřské školy i základní školy vybaveny interaktivními tabulemi, což přispívá k modernímu a interaktivnímu prostředí výuky. Těmito prvky se snažíme vytvářet inspirativní a podpůrné prostředí pro rozvoj našich žáků.
1. třída
2. třída